Blog

Jak wzmocnić mięśnie grupy kulszowo-goleniowej?

W sporcie, a w szczególności w piłce nożnej, duży niepokój budzą uszkodzenia mięśniowe w obrębie grupy kulszowo – goleniowej. Są one najbardziej powszechnymi urazami mięśni w tej dyscyplinie sportowej (około 30% wszystkich urazów). Jak podaje British Journal of Sports Medicine 12-33% sportowców doznaje nawrotu tej kontuzji w ciągu roku po początkowym urazie.  W tym artykule skupimy się na ćwiczeniach, które pomogą Wam zapobiec urazowi bądź nawrotowi kontuzji grupy kulszowo – goleniowej.

[…]

Postępowanie fizjoterapeutyczne po operacji przepukliny pachwinowej (0-2tyg.)

Przepuklina pachwinowa jest to wydostanie tkanek jamy brzusznej poza miejsce, w którym się fizjologicznie znajdują, poprzez kanał pachwinowy. Jest najczęstszą z przepuklin brzusznych i stanowi 60-70% wszystkich przepuklin. W poniższym artykule przedstawimy Wam ćwiczenia, w pierwszych dwóch tygodniach po operacji, na przykładzie I ligowego zawodnika MKS „Ślepsk” Suwałki.

[…]

Straight bar upright row – ćwiczenie podwyższonego ryzyka

Stosunkowo często spotykamy się z osobami, które ćwiczą na siłowni i borykają się z bólami barków. Staramy się wówczas przeanalizować, co może być nie tak, i niezwykle często rozwiązaniem zagadki okazuje się ćwiczenie zwane – straight bar upright row.

[…]

Najlepsze ćwiczenia na biceps – z punktu widzenia fizjoterapeuty

Dobrze rozbudowane bicepsy to marzenie niejednego mężczyzny. Krążąc po internecie co i rusz napotykamy się na teksty, w których autorzy tworzą swoje zestawienia najlepszych ćwiczeń. Prześcigają się, które ćwiczenia są lepsze, które bardziej angażują mięśnie do pracy, a które najlepiej stymulują ich wzrost. My chcemy spojrzeć na to z innej strony. Które ćwiczenie są najlepsze z punktu widzenia fizjoterapeuty, czyli które z nich są po prostu bezpieczne.

[…]

Parestezje

Parestezje w nocy – jak sobie z nimi radzić?

Ostatnimi czasy stosunkowo często spotykamy się pacjentami skarżącymi się na problemy ze snem. W ciągu nocy pojawiają się bowiem uciążliwe parestezje rąk, które wybudzają ich na jakiś czas ze snu. Znamy pewien sposób, by te dolegliwości nie pojawiały się w nocy i chętnie się nim podzielimy. Jednak zacznijmy od początku.

[…]

Wyprosty nóg na maszynie – ćwiczenie nierekomendowane

Każdy kto uczęszcza, bądź uczęszczał na siłownię zna ćwiczenie izolowane na mięsień czworogłowy uda na maszynie. Urządzenie to znajdziemy chyba w każdej większej siłowni. Wiele osób bardzo często wykorzystuje ćwiczenie na tej maszynie, nie zdając sobie sprawy, że bardziej ono szkodzi niż pomaga. Dziś omówimy to ćwiczenie i powiemy, dlaczego nie powinno się go wykonywać.

[…]