Blog

Ćwiczenia na pogłębioną kifozę piersiową

W dzisiejszych czasach coraz więcej czynności wykonujemy na siedząco pochylając swoje ciało w przód. Praca siedząca przy biurku, przy komputerze, jazda samochodem spowodowały, że coraz więcej ludzi zaczyna się garbić i doświadczać bólu kręgosłupa, czy to w odcinku szyjnym, czy piersiowym. Jest to spowodowane brakiem równowagi między przodem, a tyłem ciała. Nasza przednia taśma (mięśnie brzucha, klatki piersiowej, szyi) przykurcza się, natomiast tylna (prostowniki) osłabia się. Bardzo ważne jest wówczas przywrócenie ciału odpowiedniego ułożenia. Jeśli doświadczasz tego problemu to dobrze trafiłeś! Dziś pokażemy Wam kilka ćwiczeń, które wykorzystujemy przy tego typu problemach.

[…]

Jak „prawidłowo” siedzieć – wskazówki

Kontynuujemy serię dotyczącą dolegliwości bólowych pleców i dziś pod lupę bierzemy pozycję siedzącą. Dowiecie się, na co musicie zwrócić uwagę podczas siedzenia, jakie błędy wyeliminować i jakie ćwiczenia wdrożyć, aby pomóc swojemu organizmowi.

[…]

4 kroki do zdrowego kręgosłupa – profilaktyka

Kogo nigdy nie bolały plecy? Zazwyczaj zadając to pytanie nie widać lasu rąk. Dolegliwości bólowe ze strony kręgosłupa w dzisiejszych czasach doskwierają wielu ludziom. Istnieje bardzo dużo przyczyn, które mogą powodować ból pleców. Jedną z nich jest nieprawidłowa ergonomia pracy, o której dowiecie się w tym artykule. Podamy Wam kilka wskazówek, abyście zadbali o profilaktykę i ustrzegli się bólu.

[…]

Jak wzmocnić mięśnie grupy kulszowo-goleniowej?

W sporcie, a w szczególności w piłce nożnej, duży niepokój budzą uszkodzenia mięśniowe w obrębie grupy kulszowo – goleniowej. Są one najbardziej powszechnymi urazami mięśni w tej dyscyplinie sportowej (około 30% wszystkich urazów). Jak podaje British Journal of Sports Medicine 12-33% sportowców doznaje nawrotu tej kontuzji w ciągu roku po początkowym urazie.  W tym artykule skupimy się na ćwiczeniach, które pomogą Wam zapobiec urazowi bądź nawrotowi kontuzji grupy kulszowo – goleniowej.

[…]

Ćwiczenia po operacji przepukliny pachwinowej (okres 0-2tyg.)

Przepuklina pachwinowa jest to wydostanie tkanek jamy brzusznej poza miejsce, w którym się fizjologicznie znajdują, poprzez kanał pachwinowy. Jest najczęstszą z przepuklin brzusznych i stanowi 60-70% wszystkich przepuklin. W poniższym artykule przedstawimy Wam ćwiczenia, w pierwszych dwóch tygodniach po operacji, na przykładzie I ligowego zawodnika MKS „Ślepsk” Suwałki.

[…]

Podciąganie sztangi wzdłuż tułowia – ćwiczenie podwyższonego ryzyka

Stosunkowo często spotykamy się z osobami, które ćwiczą na siłowni i borykają się z bólami barków. Staramy się wówczas przeanalizować, co może być nie tak, i niezwykle często rozwiązaniem zagadki okazuje się ćwiczenie zwane – straight bar upright row.

[…]